Thursday, December 26, 2013

လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕အားလုံး၏ အႀကီးအကဲသည္ သမၼတျဖစ္သင့္ဟု ဥပေဒပညာရွင္တို႔ အႀကံျပဳ စိုးသန္းလင္း|ဒီဇင္ဘာလ ၂၃ ရက္၊ တနလၤာေန႔၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက အႀကံျပဳစာတမ္းေပးပို႔ရာတြင္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ အားလုံး၏အႀကီးအကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသာ ျဖစ္သင့္ဟူေသာ အႀကံျပဳခ်က္လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း Myanmar Aid Network ၏ Case official တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနဦးျမင့္သြင္က မဇၩိမသို႔ ေျပာ သည္။

“တစ္ႏိုင္ငံလုံးက ေရွ႕ေနအသင္းေတြ၊ ဥပေဒအေထာက္အကူျပဳ လုပ္ငန္းေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဥပ ေဒပညာရွင္ေတြ စုစည္းၿပီး ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ကေန ၇ ရက္အထိ စုေပါင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ ေဆြး ေႏြးပြဲရလဒ္ျဖစ္တဲ့ အႀကံျပဳခ်က္စာတမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုေရာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴးဆီကုိပါ ဒီေန႔ ေပးပို႔သြားမွာပါ။ ဥပေဒပညာ ရွင္ေတြ စုေပါင္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ အေျခခံဥပေဒ အခန္းအားလုံးကို ပုဒ္မတစ္ခုခ်င္းစီကို ဘက္မလိုက္ဘဲ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္ကေန အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္ သုံးသပ္ခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီမွာ ပုဒ္မ ၁၆၊ ပုဒ္မ ၂၀(ဂ)နဲ႔ ပုဒ္မ ၃၃၈ တို႔ကို ေရွ႕ေနာက္ ညီၫြတ္ေအာင္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ကို မွန္ကန္ေစလိုတဲ့အတြက္ လက္နက္ကိုင္တပ္ ဖြဲ႕အားလုံးရဲ႕ အႀကီးအကဲက ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မဟုတ္ဘဲ သမၼတပဲျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ ျပင္ဆင္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ဳိးေတြလည္းပါတယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒ၏ ပုဒ္မ ၁၆ ပါ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီး အကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတျဖစ္သည္ဟူေသာ စာသားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအႀကီးအကဲႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတျဖစ္သည္”ဟု ျဖည့္စြက္သင့္ ေၾကာင္း ပုဒ္မ၂၀(ဂ)ပါ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕အားလုံး၏ အႀကီး အကဲျဖစ္သည္ ျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အစား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဟု ျပင္ဆင္ သင့္ေၾကာင္း စသည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ဦးျမင့္သြင္က ေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၇)ပါ တပ္မေတာ္ဆိုင္ရာပုဒ္မမ်ား၏ အစျဖစ္သည့္ “ႏိုင္ငံေတာ္ အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းအားလုံးသည္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ရွိရမည္”ဟူ ေသာ ပုဒ္မ-၃၃၈ ဥပေဒကို လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕တစ္ခုတည္းမွ အဆုံးစြန္ အာဏာထိန္းသိမ္းႏိုင္ေစဖို႔” ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ပုဒ္မတစ္ခုလုံး ျဖဳတ္ပစ္ရန္လည္း အႀကံျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ အဆုံးစြန္အာဏာမရွိေစရန္အတြက္ ပုဒ္မ-၃၄၀ ပါ တပ္မေတာ္သည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံၿခဳံေရးေကာင္စီ၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးတြင္ ျပည္သူတစ္ရပ္ လုံး ပါ၀င္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္ အစရွိသည့္ စာသားတြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံၿခဳံေရးေကာင္စီ၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္”ဟု ျပင္ဆင္ အႀကံျပဳထားေၾကာင္းလည္း အဆိုပါစာတမ္း ၌ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

တစ္ႏိုင္ငံလုံး၌ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စုေ၀းၿပီး ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ေလ့ လာသုံးသပ္ၾကရာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ စာအုပ္၏ နိဒါန္းမွစ၍ အခန္းအလိုက္၊ ပုဒ္မမ်ားအလိုက္ သာမက ေနာက္ဆုံးဇယားမ်ားအထိပါ ေလ့လာသုံးသပ္ အၾကံျပဳထားေၾကာင္း ဦးျမင့္သြင္က ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္လမ္းရွိ IBC ၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္Legal Aid and Rule of Law Forum တြင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ေရွ႕ေနအသင္းမ်ား၊ဥပေဒအေထာက္ အကူျပဳအဖြဲ႕မ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားေသာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အသီးသီး တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး အေျခခံဥပေဒပါ အေၾကာင္း အရာမ်ားကို ေဆြးေႏြး သုံးသပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆိုပါေဆြးေႏြးသုံးသပ္ခ်က္မ်ားအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္သို႔ တင္ျပေဆြးေႏြးႏိုင္ပါက ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူ႔အက်ဳိးအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေၾကာင္း၊ တက္ေရာက္လာသူ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တို႔က အၾကံျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုအႀကံျပဳခ်က္ကို ေလးစား ေသာအားျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားရွိ ေရွ႕ေနအသင္းမ်ား၊ ဥပေဒအေထာက္ အကူျပဳ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အျခား ဥပေဒပညာရွင္မ်ား စုစည္းကာ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔အထိ စုေပါင္း ေဆြးေႏြးၿပီး ယခုကဲ့သို႔ သုံးသပ္ အႀကံျပဳခ်က္စာတမ္း ထြက္ေပၚလာရေၾကာင္းလည္း ဦးျမင့္သြင္က ေျပာသည္။

No comments:

Post a Comment