Monday, October 28, 2013

ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္ လက္ေ၀ွ႕ကစားသမား ''ေမာင္းရွိန္း'' (Mawng Shin) ႏွင့္ စကားေျပာျခင္း Chin World


ခ်င္းလူမ်ိဳးအားကစားသမား ေတြထဲမွာ ပဏာမျမန္မာ့လက္ေရႊးစင္လက္ေ၀ွ႕သမားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေနျပည္ေတာ္မွာ စခန္း၀င္ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ေနတဲ့ ကန္ပလက္ၿမိဳ႕နယ္ဇာတိေမာင္းရွိန္းကို ဒီအပါတ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္ ခ်င္းေ၀ါလ္မီဒီယာအေနနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

(၁) ပထမဦးဆံုးညီေလးရဲ႕ မိဘအမည္၊ ေမြးရပ္ဇာတိ၊ ပညာေရး စတာေတြကို စတင္မိတ္ဆက္ေပးပါဦး။
က်ေနာ္ နာမည္ကေတာ့ ေမာင္းရွိန္း ျဖစ္ပါတယ္။အေဖနာမည္က ဦးရွိန္းေမာင္း၊အေမ နာမည္ကေတာ့ ေဒၚရွင္သာရွိန္း တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ကန္ပက္လက္ ျမိဳ႕ မွာေနပါတယ္။က်ေနာ္ပညာေရးကေတာ့ ပထမႏွစ္-သမိုင္းအဓိကကိုသင္ယူေနပါတယ္။

(၂) ဒီ လက္ေ၀ွ႕ ကစားနည္းကို ဘယ္အရြယ္မွာ စတင္ကစားခဲ့တာလဲ။
က်ေနာ္လက္ေ၀ွ႕အားကစားနည္းကို အသက္(၁၈)ႏွစ္ေလာက္မွာပဲ စတင္ကစားတာပါ။

(၃) အားကစားနည္းအမ်ားၾကီး ရွိတဲ့အထဲမွာမွ ဘာေၾကာင့္ လက္ေ၀ွ႕ကစားနည္းကိုမွ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ အေၾကာင္းေလးေျပာျပေပးပါအံုး။ျပီးေတာ့လက္ဦးဆရာေတြကဘယ္သူေတြလဲ။

၀ါသနာပါလို႕ပါ။က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ေလးထဲက သိုင္းေတြကစားတာကို အရမ္း၀ါသနာပါခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ မႏၱေလးအားကာသိပံေက်ာင္းကို တက္ျပီးအေရြးခံဖို႕ ကန္ပက္လက္ျမိဳ႕နယ္အား/ကာမႈး ဦးနိင္းမာန္ ကစာရင္းေတြေကာက္ေနတယ္။အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္လဲသြားခ်င္တယ္ေပါ့။သြားခ်င္ရင္သြားလို႕ရတယ္ဆိုေတာ့ ၂၀၀၈ မွာ မႏၱေလးအား/ကာသိပံ ကိုက်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။က်ေနာ္ရဲ့ ပထမဦးဆံုးသင္ခဲ့တဲ့ ဆရာကေတာ့ ဆရာဦးလိႈင္ေဆြ ျဖစ္ပါတယ္။အခု မႏၱေလးအားကာသိပ ံမွာနည္းျပဆရာျဖစ္ပါတယ္။

(၄)ဒီလက္ေ၀ွ႕ ကစားနည္းမွာက ဘယ္လိုအဆင့္အမ်ိဳး အစားေတြ၊အတန္းေတြ ရွိလဲဆိုတာ ေျပာေပးပါအံုး။
က်ေနာ္တို႕ မွာက (၁၈)ႏွစ္ေအာက္ဆိုရင္ သက္ငယ္တန္းဆိုျပီးသတ္မွတ္ထားပါတယ္။(၁၈)ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ေတာ့ စီ ကလပ္ ဆိုျပီးသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ စီ ကလပ္မွာခ်န္ပီယံျဖစ္ရင္ေတာ့ ဘီကလပ္မွာတက္ထိုးရပါတယ္.။ဘီကလပ္ မွာခ်န္ပီယံျဖစ္ရင္ ေအကလပ္မွာတက္ထိုး၊အဲဒီမွာ ခ်န္ပီယံ ျဖစ္ရင္ေတာ့ အလြတ္တန္းမွာ၀င္ၿပိဳင္ရပါတယ္။

( ၅ )ဒါဆိုရင္ ညီေလးက အခုဘယ္အတန္းမွာ ၀င္ၿပိဳင္ေနတာလဲ။
က်ေနာ္က အခု အလြတ္တန္းမွာ ၀င္ျပိဳင္ေနပါတယ္။

( ၆ )ပထမဆံုး ညီေလးထိုးခဲ့တဲ့ ျပိဳင္ပြဲေလးအေၾကာင္းေျပာေပးပါအံုး။
ပထမဆံုးျပိဳင္ပြဲက မံုရြာမွာကစားရပါတယ္.။ အဲဒီမွာ ၀ိတ္တန္းက (၅၁)ကီလိုတန္းမွာပါ။ျပီးေတာ့ ေရႊ တစ္ခုရပါတယ္။

(၇)ျပည္နယ္ကိုးစားျပဳျပီးေတာ့ ၿပိဳင္တဲ့ ပြဲေတြေကာရွိလား။ရွိရင္ေျပာျပေပးပါအံုး။
ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ျပိဳင္ပါတယ္။ အဲဒီီမွာေတာ့ ဆုတံဆိပ္ေတြမရရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါကခ်င္းျပည္နယ္ကိုကိုးစားျပဳျပီးေတာ့ ၿပိဳင္တာပါ။

(၈)ျပည္တြင္းၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုတံဆိပ္ ေတြရရွိတာေတြရွိလား။ ဘယ္ခုႏွစ္ေတြမွာ ဆု ရခဲ့တာလဲဆိုတာေျပာေပး ပါအံုး။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠဌဖလားၿပိဳင္ပြဲ မွာ ေငြတံဆိပ္ ပဲရပါတယ္။အဲဒီမွာ ပဏာမ ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္လူငယ္ ဆိုျပီးအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကေခၚတယ္။ အခုခ်ိန္ထိပါပဲ။ ျပီးေတာ့ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠဌဖလားျပိဳင္ပြဲ မွာ ေရႊ ရပါတယ္။၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အမ်ိဳးသားတံခြန္စိုက္လက္ေ၀ွ႕ျပိဳင္ပြဲမွာ ေငြ ရပါတယ္။
(၉) နိူင္ငံတကာၿပိိဳင္ပြဲေတြမွာေကာ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ဖူူးပါသလား။
က်ေနာ္ နိုင္ငံတကာ ၿပိဳင္ပြဲေတာ့မရွိပါဘူး။

(၁၀)ဒါဆိုရင္ ညီေလး ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ ပြဲေတြထဲမွာ ကိုယ္ကနိုင္မယ္လို႕ထင္ထားျပီး ရံႈးခဲ့တဲ့ ပြဲေတြေကာရွိခဲ့လား။
ရိွခဲ့ပါတယ္။က်ေနာ္ႀကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္လက္နာလို႕ ၆၁ကီလုိတန္းၿပိဳင္ပြဲမွာတစ္ခါရွိခဲ့ပါတယ္။

(၉)အခုေလ့က်င့္ ေနတာက ျပည္တြင္း နည္းျပႏွင့္ လား ၊ျပည္ပ နည္းျပေတြႏွင့္လားေျပာေပးပါအံုး။
က်ေနာ္တို႕ အခု ျပည္ပနည္းျပေတြႏွင့္ပါ။တာဇတန္လူမ်ိဳးဆရာပါ။၂၀၁၁ မွာလည္း က်ဴးဘားနိုင္ငံက ဆရာနဲ႕လည္းေလ့က်င့္ခဲ့ရပါတယ္။အခုလက္ရွိမွာက တရုပ္လူမ်ိဳးႏွင့္ တာဇစၥတန္လူမ်ိဳးနဲ႕ပါ။

(၁၂) အခု ဆီးဂိမ္းစ္အတြက္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့အေၾကာင္းေလးလဲေျပာေပးပါအံုး။
က်ေနာ္က အခုက်င္းပတဲ့ SEA Games မွာေတာ့က်ေနာ္မပါပါဘူး ၊လက္ရည္စစ္ပြဲမွာ က်ေနာ္ရဲ႕ စီနီယာ ၂၀၁၁ SEA Games မွာပါခဲ့တဲ့သူကို က်ေနာ္ရံႈးပါတယ္။ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႕က SEA Games ပြဲ၀င္ေနတဲ့သူေတြကို ပါတနာအျဖစ္ေနေပးရတာပါ။

(၁၃)ဒါဆိုရင္ SEA Games မွာ ျမန္မာလက္ေ၀ွ႕ အသင္းအေနနဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ႕ ရနိုင္မယ္လို႕ညီေလးထင္ပါသလား။
ေအာင္ျမင္မႈ႕ေတြရမယ္လို႕က်ေနာ္ယံုပါတယ္။ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ထိုင္း နဲ႕ ဖိလစ္ပိုင္ က

No comments:

Post a Comment