Monday, January 6, 2014

အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး အေျပာင္းအလဲ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ အျငင္းပြား ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၅

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းႏွင့္ ပညာသင္ႏွစ္ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲေလ့ရွိေသာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ ေရးဆြဲၿပီးေသာ မူဝါဒ (မူၾကမ္း) အေပၚ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔အၾကား အျမင္မတူဘဲ အျငင္းပြားမႈ ျဖစ္ေနၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ညႇိႏိႈင္း၍ မရေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလး နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးညီလွငယ္က ေျပာၾကားသည္။

ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕က အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး မူဝါဒ (မူၾကမ္း) တြင္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားေသာ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရးမွာ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္းက ေရးဆြဲထားေသာ မူဝါဒ (မူၾကမ္း) ႏွင့္ကိုက္ညီမႈ မရွိေသာေၾကာင့္ အျငင္းပြားေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကရွင္းျပသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရး မူဝါဒကို လာမည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ လႊတ္ေတာ္တင္ရန္ ရည္႐ြယ္ထားၿပီး ဇန္နဝါရီလတြင္ ေရးဆြဲၿပီးေသာ မူဝါဒ (မူၾကမ္း) မ်ားကို ျပည္သူထံ ခ်ျပမည္ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနက ေၾကညာထားေသာ္လည္း ဇန္နဝါရီ လဆန္းပိုင္းအထိ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လုံး သေဘာတူညီခ်က္ မရေသးေၾကာင္း ၎၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။

“ႏိုင္ငံမွာ အင္ဂ်င္နီယာက နည္းနည္းပဲလိုတာ။ အခုေတာ့ ႀတိဂံေဇာက္ထိုးလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ႏွစ္ဖက္လုံးက တိုင္းျပည္အက်ဳိးကို ၾကည့္ၿပီး ဆြဲမယ္ဆိုရင္ အခုလို ျပႆနာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း တစ္ဦးက The Voice သို႔ ေျပာဆိုသည္။

အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး အေျပာင္းအလဲအတြက္ မူဝါဒမ်ား ေရးဆြဲေနခ်ိန္ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာနက နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ AGTI ႏွင့္
B.Tech သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲၿပီး ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္၍ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ တိုးျမႇင့္ခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္းက ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ အင္ဂ်င္နီယာ၊ အႀကီးတန္း နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူ၊ နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္သူတို႔ကို ျပန္လည္ ခြဲျခမ္းၿပီး နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား ပိုေမြးထုတ္ေပးရန္ ဝိုင္းဝန္း အႀကံျပဳထားသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ (မူၾကမ္း) တြင္ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရးအတြက္ သီးျခားေရးဆြဲ မထားဘဲ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြး ပညာေရးဟုသာ ထည့္သြင္းထားသည္။

Credit To :The Voice Weekly>

No comments:

Post a Comment